Neue Heraklion Version von FSDG erschienen.

• Detailed list of updates

Djerba
      -P3Dv2 compatibility
      -installed rwy and approach lighting equipment
      -new airport lighting
      -performance enhancements
      -some texture improvements

Sharm El-Sheikh
      -P3Dv2 compatibility
      -installed rwy and approach lighting equipment
      -new airport lighting
      -night effects fixes

Heraklion
      -P3Dv2 compatibility
      -new airport lighting
      -switchable features at airport and general scenery (FSDG-Scenery Configurator required to access those features)

Kastellorizo-The Aegean Pearl
      -P3Dv2 compatibility
      -updated airport lights
      -new effects
      -more animated scenery
      -animated windsocks

Thessaloniki
      -P3Dv2 compatibility
      -improved memory (VAS) management with switchable features (FSDG-Scenery Configurator required to access those features)
      -new 3D city lights (autogen editing no longer needed)
      -switchable features at airport and general scenery (FSDG-Scenery Configurator required to access those features)

Ayers Rock
      -P3Dv2 compatibility
      -new airport lighting
      -some effects fixes

Also Djerba ist bei mir jetzt endlich anfliegbar ohne Diashow!

(Übrigens wichtig! Sofern man die älteren Versionen hat, diese unbedingt deinstallieren und außerdem werden die Szenerien für den FS9 (warum auch immer) nicht automatisch in der Szenerie Bibliothek angemeldet!)

AES funktioniert übrigens weiterhin!
      Gruß Nicolas (dabei seit Oktober 2005) :germany:

EDLP-Webcam | Meine Files bei Avsim | Mein Youtube-Account
      "In thrust we trust"
    • Also ich finde die "Verbesserungen" sollten kostenlos angeboten und nicht per Aufpreis!

Die Diashow bei HESH und Djerba waren bekannt. Das man Geld verlangt, um den schneller zu machen und für ein paar VErbesserungen an der Beleuchtung, finde ich nicht gerechtfertigt.

sorry! ABer unter neue VErsion verstehe ich etwas anderes.

Bei UK2000 gibt es auch regelmäßig upgrades für addons wie jetzt bei Birmingham. Aber da wurden viele neue Sachen verbessert und hinzugefügt wie z.B. Gebäude, apron ect.
      Velocity, Mitglied im FlightXPress Forum seit Oct 2007.
    • Velocity schrieb:

Also ich finde die "Verbesserungen" sollten kostenlos angeboten und nicht per Aufpreis!

Die Diashow bei HESH und Djerba waren bekannt. Das man Geld verlangt, um den schneller zu machen und für ein paar VErbesserungen an der Beleuchtung, finde ich nicht gerechtfertigt.

sorry! ABer unter neue VErsion verstehe ich etwas anderes.

Bei UK2000 gibt es auch regelmäßig upgrades für addons wie jetzt bei Birmingham. Aber da wurden viele neue Sachen verbessert und hinzugefügt wie z.B. Gebäude, apron ect.

Äh... Die updates SIND aber umsonst! :huh:

"In thrust we trust"
    • UPDATE ANGEBOT
      Wenn Sie vorher AEROSOFT - HERAKLION X V1 (DOWNLOAD) bei simMarket gekauft haben, sind Sie für ein kostenloses Upgrade berechtigt. Einfach das Produkt kaufen. HINWEIS: Der spezielle Upgrade-Preis gilt nur für das Konto mit dem Sie eines der genannten Produkte gekauft haben! Im Zweifelsfall wenden Sie sich an simMarket! KEINE Erstattung!
      Gruß Jonas :beer:

i5 2500K - 8GB RAM - GTX 970

PMDG 737, 747 & 777, Majestic Dash 8, Aerosoft A320
    • Bereits seit Oktober gibt es neue Installer, welche ein paar kleine Fixes beinhalten, aber vorallem P3Dv3 Kompatibilität ermöglichen.

FSDG schrieb:

All our products are now updated to support P3D v3 and new installers are now available through your download accounts.

To view your download account and purchase history, please visit here: store5.esellerate.net/Store/Support/default.aspx
      If you enter your email and order number you will be able to view your older purchase with the download link.

Along with P3D v3 compatibility, small updates and quick-fixes were included in some cases:

FSDG-Paro
      - minor scenery corrections (VOR position corrected)
      - terrain colors changed to match FTX Global texture colors
      - scenery bugfixes (disappearing ground textures, crashes on some systems at certain times of day)
      - additional vegetation around airport and valley
      - interactive windsocks bug fixed
      - new missions to learn the difficult approach
      - missions include a detailed tutorial and flight exam, complete with briefing, authentic sound and flight evaluation!

FSDG-Greenland Nuuk
      -P3D v3 installer compatibility

FSDG-Ayers Rock
      -P3Dv3 installer compatibility
      -better compatibility with FTX-AU series (option included in FSDG-Scenery Configurator)

FSDG-Thessaloniki
      -updated airport AFCAD file
      -3D light fix for daytime
      -3D bridge texture fix for P3Dv3
      -taxiway light fix for P3Dv3

FSDG-Kastellorizo
      -P3Dv3 compatibility

FSDG-Heraklion
      -AFCAD airport updates
      -better option management for FSDG Scenery Configurator
      -optimised placement of harbor 3D model for P3D

FSDG-Sharm El Sheikh

FSDG-Djerba
      -small fixes to remove crash boxes at the airport

FSDG-Oresund
      Seit letzten Mittwoch zusätzlich noch neue Installer von Heraklion und Thessaloniki.

FSDG schrieb:

Updated Thessaloniki and Heraklion to v2.1

This is a simple update that installs animated traffic which is compatible with P3D (any version). The AESLite system will not be supported from now on, although the option is still there for users who prefer to keep it for FSX.

You can get the updated installer simply by visiting your esellerate download accounts and re-download the product's installer.
      If you are unsure on how to visit your download history, then please see this helpful thread: viewtopic.php?f=3&t=2161

To install the update please follow the brief guide below:

-Run FSDG Scenery configurator and reset to defaults (from the global settings tab)
      -Un-install FSDG-Heraklion v2 or FSDG-Thessaloniki v2
      -Run the new v2.1 installers
      Und H I E R noch der neue FSDG - Scenery Configurator.

"In thrust we trust"
    • Um dieses Thema noch einmal aufzugreifen...
      Sind die neuen Versionen/Updates auch für Box Versionen kostenlos. Ich selbst besitze die Thessaloniki X Box. Bin jetzt leider ratlos, wie man an das Update bzw. die neuen Installer für P3D v3 kommen soll. ?(